30 בינו׳ 2009

Breaking Bad (Ass)

היום אני רוצה לספר לכם על אחת הסדרות המשובחות ביותר שיצא לי לראות בשנים האחרונות. אני לא מדבר על הסופרנוס וגם לא על 'The Wire'. הסדרה שאני מדבר עליה היא אלמונית למדי - משודרת ברשת הזויה בשם amc שבחיים לא שמעתי עליה והיו לה עד עכשיו בסך הכל 7 פרקים. עם זאת, אני עומד מאחורי ההצהרה שלי - מדובר בלא פחות מסדרה גאונית. תודה לך, תומר קמרלינג, שסיפרת לי עליה.


הקונספט מזכיר קצת את 'העשב של השכן' - מורה לכימיה שמתגלה אצלו סרטן ריאות בלתי ניתן לטיפול מחליט לספק את משפחתו כלכלית לפני מותו. למרות היותו אזרח שומר חוק (חנון) כל חייו, הדרך הכי מהירה לעשות את זה היא ע"י ניצול מומחיותו בתחום החומרים וכמובן להיכנס לתעשיית ייצור הסמים הקשים. הוא לא סתם רוצה לעשות כסף מהיר - אשתו בהריון מתקדם ובנו חולה במשהו כמו פיגור קל / שיתוק מוחין (לא ממש הצלחתי להבין). המורה (מגולם להפליא בידי בריאן קרנסטון) מתחבר לתלמידו לשעבר שפרש מבית הספר לטובת השתלבות בשוק העבודה המפוקפקת הנ"ל וביחד הם מנסים להצליח "כנגד כל הסיכויים".
הדבר הכי טוב בסדרה הוא התסריט שלה. היא פשוט כתובה טוב. מצחיקה כשצריך אבל אף פעם לא בכוח, דרמטית כשרצוי אבל לא בצורה מוגזמת ולרוב בסוף פרק נשארתי מטולטל.
הדמויות והמשחק של כולן כל כך טוב שפשוט לא הצלחתי למצוא דמויות ראשיות שאני לא אוהב. גם הדמויות השליליות לכאורה מצליחות להיות אנושיות ומעוררות סימפטיה והדמויות החיוביות כמעט תמיד מעניין ולא דביקות. כבר שיבחתי את המשחק של הגיבור הראשי, אז עכשיו אני אציין גם את המשחק של שותפו לעסק, ארון פול, שמזכיר לי קצת את הדמות של ג'סטין טימברלייק בסרט 'אלפא דוג' (סרט טוב מאוד, דרך אגב). כמה שהדמות של הפושע בגרוש, white trash, wigger וכו' שחוקה, הוא מצליח לבצע את התפקיד בכבוד ואני ממש מחבב אותו עכשיו.

הסדרה שודרה ביס ונכתבה עליה כתבות שונות כמו הכתבה הזו ברייטינג. בקרוב עונה שנייה, עכשיו זה הזמן להשלים פערים.

אין תגובות: