20 ביוני 2008

חדשות טובות!

בניגוד לנימה הקודרת בה התחיל הפוסט הקודם, הפעם בפי חדשות טובות. מעולות! מעיין התרבות שחרב אך לפני כמה ימים הוחלף במעיין חדש בצבע מפתיע! ככה שהסירו דאגה מליבכם - בשבוע הבא התה חוזר ובגדול.

וכדי לתת את הסיפתח להמלצות התרבותיות שצפויות להיות פה על בסיס שבועי או יותר, הנה ההמלצה הראשונה:
להקה בשם Trans-Siberian Orchestra הוציאה בשנת 200 אלבום שנקרא Beethoven's Last Night. האלבום הוא אופרת רוק (או ליתר דיוק, מטאל). מה שיוצא דופן באלבום זה הוא השילוב בין אלמנטים מובהקים של מטאל ליצירות הקלאסיות של בטהובן, שילוב שרק מועיל לשני הצדדים.
הקפיצות בין קצב מהיר מאוד וגיטרות חשמליות לפסנתר צנוע אך עוצמתי יוצרות אפקט מהפנט וקשה מאוד להפסיק להקשיב ברגע שמתחילים.
השירה באלבום סבירה, אך הרבה פעמים מצאתי את עצמי משתוקק ליותר וגם בחלק מהשירים יש נטיה לחזרות רבות מדי על אותו קטע קצר. חסרונות אלה לא גדולים מדי, ולדעתי כל חובב Progressive Metal או מוסיקה קלאסית יכול ליהנות מהאלבום.

להדגמה, הנה קטע מהופעה שלהם בביצוע שילוב של שני שירים מהאלבום:


לרוויה!



4 תגובות:

sagiil אמר/ה...

מהקטע וידאו ששמת, זה נשמע לא רע, אבל לדעתי זה קצת פרווה... זה אמנם מטאל, אבל לא כל מנגינה קלאסית הופכת לשיר מטאל טוב. מה גם שזה יותר מדי נשמע כמו פאוור מטאל (לא שזה רע, אבל זה קצת נדוש)

Alex Badyan אמר/ה...

מסכים איתך. אני חושב שכשאנחנו אומרים מטאל אנחנו מתכוונים לדברים שונים (אני למשל לא עושה את זה עם growl בניגוד אליך).
יש קצת אופי פאוור לאלבום הזה אבל לדעתי זה לא חסרון אלא פאוור ממש מתאים במקרה הזה. המגינות שם ממש קליטות והייתי אומר אפילו ממכרות. קשה לי להפסיק לשמוע את זה בראש

Unknown אמר/ה...

אני בשוק מכמה רוסים שאתם יכולים להיות...

אתם לא תאמינו אבל מצאתי אותכם בגוגל, לא היה לי מושג על השטות הזאת

Alex Badyan אמר/ה...

מגניב! אנחנו מגיעים כבר לאנשים ללא פרסום.
מה חיפשת בגוגל?