10 במרץ 2009

השומרים קמים לתחייה - וזה נראה טוב.


השומרים / Watchmen
במאי: זאק סניידר
עפ"י קומיקס של: אלאן מור.

לפני כמה חודשים המלצתי פה על קומיקס מדהים שקראתי ועכשיו שהוא הפך לסרט גם ראיתי אותו בקולנוע.
בתור מי שבא עם היכרות מעמיקה של החומר הופתעתי לגלות שהסרט לא הורס את המקור. שמעתי כבר קודם שהעיבוד הוא מאוד נאמן למקור, אבל זה בפני עצמו הוא לא ערובה לסרט טוב. לדעתי הסרט הצליח להכניס את כל הדברים העיקריים ובעיקר לשמור על המסר ועושר הדמויות.
כדי לא לחזור על עצמי, מי שלא מכיר את הרקע יכול לקרוא את מה שכתבתי על הקומיקס. בגדול הקטע הוא גיבורי על בעולם האמיתי. במרכז הסרט עומדת התעלומה - למה הגיבורים מנוטרלים אחד אחרי השני, את מי זה משרת ולמה?
מה שזה מביא אליו הוא אוסף של דמויות מגניבות לאללה כמו הקומיקאי בתמונה - מחסל חסר מצפון בשירות הממשלה המקצין את האופי האנרכסיטי של החברה. כמו כן, אנחנו מקבלים כמה סצינות אקשן לא רעות בכלל בנוסף לאנשים שנשברות או מעוקמות להם הידיים תוך כדי גישושים אחר האמת.
למרות שהסרט ארוך, נהניתי מכל רגע שלו. יש פסקול מגניב (אפילו שהוא קצת צועק את זה) והאפקטים המיוחדים מרהיבים ממש (אוסקר?), במיוחד בסצינות כמו סצינת החלום.
אחי שקרא רק חלק מהקומיקס התלהב עוד יותר ממני, כך שלא חייבים לקרוא קודם כדי ליהנות.
במהלך ההקרנה שהייתי בה האולם היה כמעט ריק ועדיין יצאו 4 אנשים באמצע, די מוזר. כנראה שהסרט לא אוניברסלי כמו שאני מדמיין. יכול להיות שהייתה להם בעיה עם זה שהגיבור הראשי (זה עם מסיכת הדיו) מקשקש הרבה או שיש כמה סצינות די מגוחכות. מחיר שווה לסרט פשוט טוב, לדעתי.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את הסרט מאוד, את הביקורת שלי אפשר לקרא כאן:
http://stinberger.wordpress.com

Unknown אמר/ה...

אף על פי שהסרט כבד, הוא כל כך מהנה ומהפנט. הדמויות מעניינות, העלילה, האפקטים, האקשן.

אגב, אתה אומר גיבורי על, אבל הם בעקרון רק גיבורים. וזה גם משהו שלדעתי הופך את זה ליותר מיוחד.

Alex Badyan אמר/ה...

אני מסכים ובגלל זה אמרתי גיבורי על בעולם האמיתי, עולם בו אין כוחות על.

sagiil אמר/ה...

אני דווקא יכול להבין את העובדה שהיו 4 אנשים בהקרנה, וחלק יצאו באמצע. כאדם שהגיע לסרט *לפני* שהוא קרא את הקומיקס, הופתעתי לגלות שהסרט לא בדיוק סרט קומיקס שהתרגלתי לראות לפני זה (הלבוי, ספיידרמן, המעניש ושות'). למעשה מדובר בסרט מאד אפל, ארוך ולפעמים אפילו מייגע, עם עלילה שצריך להיות ממש עיקש כדי להצליח להגיע לשלב בסרט שמתחילים להבין מי נגד מי. רוב האנשים שאני מכיר לא יגיעו לשלב הזה.
בקיצור, אני לא טוען שהסרט לא טוב - להפך, כשהוא כבר נגמר הרגשתי שזה היה שווה את זה (ראיתי אותו בהקרנה שהחלה ב11:30 בלילה, אז זה נגמר בערך ב2:30, ולא התעייפתי יותר מדי). אבל, הוא רחוק שנות אור ממה שאנשים מצפים לראות (במיוחד לאור היחסי ציבור לו הוא זוכה), ולכן בניגוד לסרט "האביר האפל" שהמוטיבים בו דומים מאד ל"השומרים" אך הוא התפרסם כסרט עמוק ואפל ולכן ציפיות האנשים היו בהתאם, סביר להניח שהוא יהפוך לסרט שאולי יזכה באוסקר או שניים אבל את אהדת הקהל (הישראלי לפחות) הוא קצת איבד.

Alex Badyan אמר/ה...

שגיא,
קודם כל הרשה לי להעניק את פרס מצטיין יום העצמאות של שתו"ת. אתה מקבל את הפרס על הקריאה העקבית בבלוג ותגובות על רבות מהכתבות ובעיקר על התגובה הכי מושקעת שנכתבה פה עד היום. חזק ואמץ.
ולגופו של עניין, אני מסכים איתך שהפרסום היה מטעה במקצת או בהרבה). יש קטע כזה של מפרסמים שמנסים לעבוד על כמה שיותר אנשים בשבוע הראשון ע"י פרסום מה שנראה להם שימשוך הכי הרבה קהל, בלי הרבה קשר לסרט. הסרט הוא באמת ממש לא סטדנרטי וכאלה שבאים לראות הרבה מכות וזהו בהחלט מתאכזבים.
לגבי האוסקר - לא סביר שהוא יזכה באוסקרים לא טכניים. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.