1 ביולי 2008

Shaun of the dead


המלצת השבוע הפעם היא של "קלאסיקה" מבחינתי. הסרט "Shaun of the dead" או בשמו העברי הגרוע "מת על המתים" הוא פרודיה על סרטי זומבים כמו שפרודיה צריכה להיות.
קודם כל זה מאוד מצחיק. אני חושב שכל אחד ימצא שם משהו שהוא אוהב (אלא אם כן אתם לא מסוגלים לעכל מבטא בריטי) - מבדיחות פלוצים דרך סיטואציות מצחיקות ועד לשנינויות שאפשר לפספס בקלות אם לא שמים לב.
הסרט לוקח על עצמו להראות איך תיראה פלישה של זומבים כאשר הגיבורים הראשיים הם דמויות בריטיות אפתיות רגילות. התוצאה נהדרת. במקום חבורה של בני נוער צעקניים שקופצים ממקום למקום יש כאן שני חבר'ה מגניבים שמודאגים מהבעיות עם החברה/משחקי מחשב הרבה יותר מהמתים המהלכים שסוגרים עליהם.
מה שיפה זה שאת כל הדברים האלה, הסרט מצליח לעשות מבלי להיות מטומטם ומבלי להפוך לאוסף סצינות שדומות לסרטים אחרים. "שון המתים" הוא גם סרט זומבים. הוא דואג לעלילה אמיתית לעצמו וההגיון הפנימי של הסרט, מגוחך ככל שיהיה, מחזיק מעמד כל הזמן, גם כשכולם מרביצים לזומבי עם מקלות ביליארד לצלילי Don't stop me now. והם בכלל מחשיבים את עצמם לקומדיה רומנטית.
בעיניי זה הסרט המצחיק של העשור, בלי הגזמה. אם לא ראיתם, תראו. אם ראיתם, תראו שוב.

3 תגובות:

sagiil אמר/ה...

ראיתי את הסרט פחות או יותר כשהוא יצא, כך שהתגובה הזו מתבססת על הזכרון הרעוע שלי...
לפי דעתי, הסרט היה די משעשע, ואפילו צחקתי פעמיים-שלוש, אבל לא חושב שיהיה צדק בלכנות אותו "הסרט הטוב של העשור".. דווקא בנושא הזה לדעתי "דוגמה" או "ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית" הם מועמדים יותר הגיוניים..

Alex Badyan אמר/ה...

אין ויכוח שההכתרה שלי אותו בתור "קומדיית העשור" היא סובייקטיבית, אבל כל הכתרה מסוג זה היא כזו.
אני חושב שהסרטים שהזכרת הם סבבה (במיוחד דוגמה שהוא מאוד מוצלח)אבל 'שון' עולה עליהם - מצחיק יותר, שנון יותר, כיפי יותר (שוב, לטעמי). בכלל, הבעיה של קווין סמית' היא שהוא יותר מדי מחזיק מעצמו כיותר סרטים וזה נהיה מעצבן לפעמים.

אנונימי אמר/ה...

אני מסכים עם ההכתרה של הסרט כהסרט הכי מצחיק בעשור, למרות שהייתי מכריז עליו כהכי טוב בהיסטוריית הקולנוע בכללי. אני לא חושב שראיתי איי פעם קומדיה יותר טובה מזו.